Nasze atuty

  • Firma z 25-cio letnim doświadczeniem
  • 250 nowoczesnych pojazdów ciężarowych
  • Różnorodna flota dopasowana do potrzeb klienta
  • Profesjonalna kadra
  • Współpracujemy z międzynarodowymi firmami
  • Najwyższa jakość usług potwierdzona wieloma wyróżnieniami

O nas

Firma PTH Francepol od ponad 25 lat specjalizuje się w międzynarodowym transporcie ciężarowym oraz spedycji. Podstawę naszej działalności stanowi przewożenie ładunków drobnicowych oraz całopojazdowych na terenie Unii Europejskiej oraz krajów strefy Schengen. Do tej pory zaufały nam między innymi takie firmy jak Audi, Volkswagen, Kronopol czy Sprick. Dysponujemy ponad 250 pojazdami o różnorodnej zabudowie, dzięki czemu nasza flota może być zawsze dopasowana do potrzeb klienta. Szczycimy się profesjonalizmem potwierdzonym wieloma certyfikatami i wyróżnieniami oraz doskonałą kadrą składająca się z 30 spedytorów i innych specjalistów.

Wierzymy, że nowoczesny biznes powinien iść w parze z zaangażowaniem w sport i kulturę, dlatego wspieramy lokalne drużyny: Mistrza Polski w Żużlu Stelmet Falubaz Zielona Góra oraz drużynę piłkarską TKKF Chynowianka Francepol Zielona Góra. „Maskotką” firmy jest natomiast ufundowana przez nas rzeźba Bachusik Transportikus znajdująca się na zielonogórskim deptaku.

 

Historia

Firma Cytropol jest obecna na rynku od 1995 roku. Przez pierwsze 6 lat działalności zajmowała się importem owoców cytrusowych i bananów. Dzięki wciąż rosnącemu w ówczesnym czasie popytowi na te egzotyczne towary, handel okazał się na tyle rentowny, że mimo skromnego kapitału początkowego, firma bardzo dobrze prosperowała i rozwijała się, gromadząc środki na kolejne inwestycje. Ze względu na charakter przedsiębiorstwa, już od jego założenia, nieodłącznym aspektem działalności był transport ciężarowy. Na początku, do przewożenia sprowadzanych owoców, prezes Władysław Jer manowski korzystał z usług innych firm transportowych. Ilość ton importowanych bananów wciąż jednak rosła, w związku z czym zwiększały się nakłady wydawane na przewóz towaru. Wkrótce pojawiła się idea nabycia własnych pojazdów, co pomogłoby w znacznym stopniu zmniejszyć koszty. W 1995 roku udało się uzyskać promesy na koncesję na 2 samochody. Pierwszy tabor Cytropolu stanowiły 2 Scanie. Następnie dokupiono DAF-a z koncesją , a w 1997 Renault i MAN-a.

Jesienią tego samego roku firma wykonała kolejny znaczący krok w przód- podjęto decyzję o wykupieniu 100% akcji łódzkiej firmy z kapitałem zagranicznym Francepol. Wynikiem tej inwestycji było przejęcie 12 koncesji i takiej też ilość samochodów Renault. Pojazdy były jednak stare i przez długi czas nie serwisowane co przełożyło się na ich kiepski stan techniczny. Wyeksploatowane auta trzeba było jak najszybciej wysprzedać i rozpocząć gromadzenie nowego taboru. Po kilku latach firmy posiadały już tylko nowe, całkowicie sprawne auta, dzięki którym mogły świadczyć tylko usługi na najwyższym poziomie. Odtąd Cytropol stał się nie tylko importerem owoców, ale też profesjonalną Spółką transportową.

W 1998 dotychczasowa baza przystosowana dla przedsiębiorstwa zajmującego się importem i handlem zaczęła być zbyt mała dla rozwijającego się zaplecza transportowego. W październiku zdecydowano się na zakup 4 hektarowego terenu w Starym Kisielinie pod Zieloną Górą, który po trwającym 2 lata remoncie stał się miejscem działalności Cytropolu i Francepolu. Na nowej bazie firmy dysponują nie tylko większą ilością miejsc parkingowych, ale też dużym biurowcem, własnym warsztatem naprawczym, a od 2003 roku również własną stacją paliw.

W 2000 roku, w wyniku nieustającej ekspansji supermarketów, które we własnym zakresie importują owoce cytrusowe i zmniejszeniu się popytu na ten towar wśród detalicznych klientów, prezes W. Jer manowski zdecydował o całkowitej rezygnacji z handlu. Odtąd Cytropol i Francepol stały się firmami typowo transportowymi, których tabor co roku powiększa się o nowe pojazdy i jest nieustannie unowocześniany i przystosowywany do potrzeb najbardziej wymagających klientów. Obecnie dysponują 180 samochodami ciężarowymi marek Renault, Scania, MAN, Mercedes oraz Iveco o różnorodnej pojemności i ładowności.